marți, 26 decembrie 2017

O farama de Aarhus - al doilea oras al Danemarcei

  de Rose Marie
        Nu incep nici cu inceputul nici cu sfarsitul, o iau de undeva de pe la mijloc...adica din Aarhus/ Danemarca, unde m-am dus specially pentru a vizita Den Gamle By, adica orasul vechi, un foarte interesant muzeu in aer liber. Case din vremuri trecute, stramutate din locurile lor de bastina, de prin orasele sau sate, pentur a oferi o reprezentare a vietii din trecut a danezilor. Casele sunt specifice diferitelor categorii> oraseni, sateni, mestesugari, iar interiarele sunt mobilate cu cele necesare , in functie de tipul casei, Tot complexul se afla asezat intr-un parc superb - alaturi de muzeu chiar se afla un parc precum si o gradina botanica, mai bine zis, nisete sere cu vegetatie luxurianta tropicala. Astfel incat, dupa racoarea vechiului orasel - muzeu , m-m odihnit in gradina tropicala, unde erau peste 30 de grade! :)) Cum ajunsesem devreme cu trenul din Vejle (face cam o ora jumate), am dat o tura prin parcul adiacent, urmarind oratanii de balta si "vanand" cu aparatul foto tot felul de "ciripoi" care imi incantau urechile cu trilurile lor... Fireste Arhus nu inseamna doar Den Gamle By, este plin de muzee, am apucat sa intru si in AROS, am dat o tura prin centru, dar timpul trece repede si a trebuit sa ma intorc. Pt. Arhus, se cuvine sa dedici vreo 4-5 zile, e al doilea oras ca marime al Danemarcei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu