marți, 24 aprilie 2018

MUZEE ŞI MAUSOLEE DIN BANDAR SERI BEGAWAN

de Rose Marie

          În cele ce urmează mă voi referi la muzeele şi mausoleele capitalei bruneieze pe care le-am vizitat în a doua zi a  şederii mele în Bandar Seri Begawan: Brunei Museum şi Muzeul Tehnologiei şi mausoleele sultanilor Bolkiah şi  Sharif Ali.
          Am plecat din hotel pe la ora 9.30 mergând spre terminalul de autobuze, aflat la vreo 5 minute pe jos de  Brunei Hotel, de unde am luat autobuzul nr. 39 (este mai degrabă un microbuz) spre Brunei Museum. Acesta este localizat  în afara oraşului, la vreo 4-5 km de centru, în  zona  site-ului arheologic  Kota Baru, fiind considerat cel mai mare din ţară. A fost în fiinţat în anul 1965, iar exponatele se axează în special pe istoria islamului, istorie naturală, artă şi tradiţii bruneieze, dar şi pe industria petroliferă.
          Şi aici, ca şi la Royal Regalia, aparatele foto si telefoanele mobile se lasă la recepţia muzeului, sub cheie. Având în vedere bogăţia şi diversitatea, caracterul unic al multora dintre acestea, mi se pare mare păcat să nu poţi  face fotografii pentru a rememora ulterior  cu uşurinţă cele văzute, dar în fine...
          Muzeul este  împărţit în 6 galerii:
          - Galeria de artă islamică, prezentând exponate superbe din colecţia aparţinând Sultanului Hassanal Bolkiah, obiecte de mare fineţe artistică de inspiraţie islamică din diferite zone, începând cu epoca de tranziţie şi cea a Islamului timpuriu şi până în secolul  al 19-lea.
          - Galeria culturii tradiţionale care, prin obiectele expuse permite o
Afla mai multe cu un click aici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu