joi, 5 aprilie 2018

Guinness Storehouse – un „Disneyland” dedicat adulților

de Livia Mihaela Manzatu
Ce poate fi mai incitant decât să guști din experiența senzorială pe care ți-o oferă cea mai cunoscută bere stout din lume, chiar la ea acasă? 
Această experiență am avut-o în luna martie a anului 2017 când am vizitat Dublinul într-un city-break, pe o vreme tipic irlandeză. Aventura cunoașterii orașului nu se putea încheia fără vizitarea atracției numărul 1: Guinness Storehouse.
Situat pe St. James's Gate, în plin centrul orașului, Guinness Storehouse ne-a oferit mai mult decât ne așteptam: de la istoria celor peste 250 de ani de tradiție până la degustarea celei mai apreciate beri din lume de la înălțimea celor 44 de metri ai clădirii cu o panoramă spectaculoasă asupra Dublinului. 

Experiența noastră a început de la parterul clădirii, unde, după
achitarea biletelor de intrare, am fost “aruncați” înapoi în timp, în anul de grație 1759, an care marchează începutul fabricii. Fotografii, afișe, hărți, sticle, toate reprezintă o moștenire importantă a fabricii Guinness. Tot aici se găsește și o copie a contractului de închiriere a terenului pe care se află fabrica pentru o perioadă de 9000 de ani (!) semnat de fondatorul acesteia – Arthur Guinness. În 2017 s-au împlinit abia 258 de ani!
Tot la parter, prima sală în care am intrat ne-a întâmpinat cu o cascadă de apă cu o cădere de 3 metri. Lumina era difuză, iar pe panouri și ecrane LCD erau prezentate ingredientele de bază ale celebrei beri: apă, orz, hamei și drojdie. Am aflat că în Irlanda peste 100.000 de tone de orz de cea mai bună calitate sunt utilizate anual la fabricarea berii Guinness. Gustul desăvârșit este dat de combinația dintre malț și orzul prăjit și neprăjit. În ceea ce privește hameiul, acesta este adus din țări precum Australia, Cehia, Germania, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și Noua Zeelandă. În schimb, drojdia se cultivă doar în St. James’s Gate și este atât de valoroasă încât o rezervă este întotdeauna blocată; în cazul unei probleme de livrare a acesteia, această rezervă prețioasă poate reface stocul în doar câteva ore.
Cele 7 nivele ale clădirii înconjoară un atrium din sticlă de forma unui pahar de bere Guinness. Accesul la fiecare nivel se face fie pe scara rulantă, fie cu liftul. Să le luăm pe rând:
La etajul 1 poți descoperi modul în care se prepară berea Guinness, cum au fost fabricate butoaiele de-a lungul anilor și cum berea și-a croit drumul în lume. 
La etajul 2 poți învăța cum degustarea unei beri poate fi o artă și cum poți aprecia pe deplin halba perfectă.
Întregul etaj 3 este destinat pasionaților de spoturi publicitare, pornind de la reclamele anilor ‘20 sau ‘30 și ajungând în zilele noastre – un adevărat festival multimedia. 
Etajul 4 este dedicat experienței Connoisseur a Academiei Guinness. Aici, cu o rezervare prealabilă, poți învăța cum să îți pregătești halba perfectă de bere Guinness în doar 6 pași și în mai puțin de 2 minute. La final, obții Certificatul de absolvire Perfect Pint.

Etajul 5 acoperă zona de bar și restaurante. Este locul perfect unde poți descoperi cum aroma berii Guinness acompaniază o mare varietate de preparate delicioase.
Etajul 6 - Gravity Bar. După o vizită de aproximativ 45 de minute, iată că a sosit și momentul mult așteptat de noi toți: degustarea unei halbe de bere draught, pe baza talonului atașat biletului de intrare, de la barul situat la cea mai mare înălțime din Dublin: 44 de metri. Barul este rotund, panoramic, cu pereți din sticlă, ceea ce ne-a permis admirarea orașului în toată splendoarea sa în timp ce ne savuram halba perfectă: culoare întunecată, intensă și spumă densă și catifelată care se menține până la ultima înghițitură. Mmmm, o adevărată desfătare a simțurilor pe care nu am mai întâlnit-o la nici o altă bere stout.   
Dacă pentru vizitarea fiecărui etaj al clădirii am urcat cu scara rulantă, coborârea de la Gravity Bar la parter am făcut-o, în schimb, cu liftul (poate și din cauza faptului că după o halbă de bere picioarele nu te mai ascultă), unde ne-a întâmpinat - așa cum se obișnuiește în fiecare muzeu - un magazin promoțional, absolut impresionant prin diversitatea produselor purtând emblema Guinness, la prețuri destul de piperate, așa cum era de așteptat. De aici am cumpărat dulciuri cu aroma Guinness în compoziție: bomboane de ciocolată și caramele, care au fost acasă foarte apreciate de iubitorii celebrei beri.
De la deschiderea din anul 2000, peste 4 milioane de vizitatori au călcat pragul Guinness Storehouse – acest „Disneyland” al iubitorilor de bere, cum bine a remarcat cineva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu