sâmbătă, 23 noiembrie 2019

CALATORII IN SIGURANTA, ALATURI DE GHIDUL DE TURISM IOAN SEBASTIAN LASLO

Redau aici interviul pe care l-am acordat pentru safetravels.ro , cu multumiri domnului dr.Florin Conghilete!

1. Acesta este primul interviu de pe SafeTravels.ro cu un ghid profesionist de turism. Am vrea sa stim putin despre povestea si pasiunea Dvs. si cum ati ajuns sa practicati aceasta meserie.
I.L. Toata viata mea m-au atras lucrurile si locurile noi. De aceea, pasiunea de a calatori a venit cumva firesc. Iar o calatorie o aduce pe cealalta. Locuri noi, oameni noi, situatii noi si dorinta de a lua din fiecare cate ceva. Citeam undeva ca dintr-o calatorie te intorci intotdeauna mai bogat si asa este: ai mereu ceva de invatat! Cu timpul, am realizat ca pot aduna in jurul meu oameni si ca acest lucru imi face placere. Asa am ajuns sa calatoresc inconjurat de prieteni...iar deviza “Prieteni mereu!” pe care am purtat-o cu mine de copil a prins cheag si aici. Am folosit-o ca logo si mi-am propus sa devin “un altfel de ghid de turism”. Cu timpul, la cererea turistilor mei, am realizat si un blog de turism, unde incerc sa promovez cat mai multe din destinatiile pe care le-am atins. Iar de cateva luni, am realizat ca si aici munca in echipa are mai multe sanse de reusita si am atras o serie de colaboratori care au adus plus valoare. Sper astfel ca www.prietenimereu4u.blogspot.com este un instrument util turistilor mei. In ce masura am reusit, doar ei pot sa aprecieze!
2. Care au fost cele mai frumoase momente si locuri pe care

joi, 21 noiembrie 2019

Biserica din Feleacu

de Claudiu Padurean
Unul dintre cele mai interesante monumente medievale din județul Cluj este biserica din Feleacu. Unii consideră că voievodul Moldovei, Ștefan cel Mare, ar fi ctitorit această biserică. Lăcașul de cult îmbină frumusețea arhitecturii gotice cu fastul picturii bizantine și reprezintă o sinteză interesantă a celor două stiluri.
Biserica din Feleacu a fost ridicată în Evul Mediu, în satul de la marginea Clujului. După unii istorici, biserica a fost ctitorită de Ștefan cel Mare și a servit drept catedrală pentru patru mitropoliți greco-orientali ai Transilvaniei. Biserica are arhitectură gotică, însă pictura și iconostasul sunt bizantine. ”Ea reprezintă o sinteză interesantă a celor două stiluri”, spune președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop.
”Biserica din Feleacu a devenit un simbol al întregului județ”, este de părere istoricul Cristian Manolachi.
Biserica din Feleacu a fost folosită de comunitatea creștinilor greco-orientali în perioada dintre 1516, data finalizării sale, și 1700. Între 1700 și 1948, a fost folosită de greco-catolici, iar după ce comuniștii au interzis Biserica Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, biserica a fost preluată de Biserica Ortodoxă Română.

miercuri, 20 noiembrie 2019

Bine ati venit in Marchize!

de Paul Drosu
DEPARTE…MAI departe…FOARTE departe! Si…ultimul nivel: CEL MAI DEPARTE!  Arhipelagul MARQUISES, Polynesie Francaise. Capat de linie...

Daca credeati ca TAHITI este foarte departe de Romania, asa si este!... Dar cat de departe de Romania poate fi un teritoriu care este "departe" pana si fata de Tahiti?...  Enorm de departe! Atat de departe incat acolo ajung, intr-un an, mai putini turisti chiar decat in… Antarctica!
Acest teritoriu, arhipelagul MARCHIZELOR este la ani-lumina distanta de "turismul de masa", aici venind doar vreo 5% din totalul turistilor, oricum putini, care ajung in Polinezia Franceza, adica un numar de vreo 10.000 – 11.000 de turisti pe AN. Din acestia insa, doar circa 2.500 – 3.000 sunt turisti "normali" (in sensul propriu, care dorm pe insule), restul de vreo 7.500 fiind turisti de pe vasele de croaziera, care poposesc doar cateva ore pe aici.
Aici, in mijlocul Pacificului, la 1.500 de km de TAHITI, este capatul de

luni, 11 noiembrie 2019

Isola Bella, un paradis terestru

de Alina Trandafir
Începutul anului 2018. Ca în fiecare an, la început, m-am așezat "eu cu mine" să îmi stabilesc obiectivele pentru noul an, inclusiv obiectivele de vacanță. Și ... de data aceasta am știut sigur că îmi este dor de Italia așa că am decis ca în anul 2018 voi vizita din nou această minunată țară. Am ales să vizitez Nordul Italiei. Am fost impresionată să descopăr frumusețea unor locuri de poveste precum Milano, Torino, Parma, Bellagio, Bergamo, Asti, am fost încântată să revăd minunata Veneția, dar și Lago di Garda și Sirmione, locuri absolut magnifice, dar am fost pur și simplu fascinată de Lago di Como și în mod special am fost fascinată de Lago Maggiore. Când am ajuns în orașul Stresa și am văzut Lago Maggiore am avut senzația că visez. Frumusețea lacului dar și cele 3 insule care se vedeau în zare pur și simplu "m-au lăsat fără aer" la propriu. Și nici măcar nu realizam că încă nu văzusem nimic din tot ce urma.
Ne-am îmbarcat pe vapor cu emoție și nerăbdători să ajungem pe cele 3 insule ce "răsar" în mijlocul lacului: Isola Madre (Insula Mamă), Isola Bella (Insula Frumoasă) și Isola dei Pescatori (Insula Pescarilor). Sunt 3 insule superbe, adevărate bijuterii arhitectonice. Peisajul este mirific și ai permanent senzația că ești într-o lume de poveste și parcă nu ți-ai mai dori să te întorci în lumea reală.