duminică, 30 octombrie 2016

Călătorind prin Asia: Kuala Lumpur

de Carmen Dima
     Hello, Asia, nice to meet you!
Recunosc ca am avut emotii cand am pus prima data piciorul pe pamantul Asiei. Am avut strania senzatie ca mi se intampla ceva special, ca mi se deschide o lume noua, total diferita de cea pe care o stiam pana acum. Si nu m-am inselat deloc. Dimpotriva, timpul mi-a demonstrat ca in inima mea s-a cuibarit o dragoste vesnica!
      Malaezia mi-a suras prietenos, inca din avion, cand m-a vrajit cu verdele ei imbietor si apele ce conturau un peisaj mirific. Monarhie constitutional federala, adica o alaturare de 13 state si 3 teritorii federale.adunate sub diriguirea unui rege, o tara multi-etnica si multi-culturala cu peste 30 de milioane de locuitori, declarata stat independent in 1957, Malayesia este a 3-a tara ca economie din Asia de sud si cam a 29-a in economia lumii. Aveam mai tarziu sa aflu ca este un stat cu adevarat dezvoltat, dar si contradictoriu.
    Marea metropola Kuala Lumpur, una dintre principalele porti ale Asiei, ne-a intampinat in miezul zilei cu un soare stralucitor, cu o caldura de 32 de grade si o umiditate pe masura. Formalitatile de intrare in tara prin aeroportul international KLIA s-au desfasurat rapid, fara prea multa bataie de cap si fara gramezi de lume. Dupa completarea unui formular simplu si fara a plati nimic, am primit viza de intrare in 10 minute. Am plecat apoi spre peronul trenului KLIA Express, care ne-a dus rapid, curat si elegant spre centrul orasului, pentru suma de 30 RM, adica ringgit malayesian, a carui paritate noi am socotit-o cam 1 la 1 cu leul nostru, desi nu era tocmai exact, dar asa aveam o
Afla mai multe, accesand asta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu