sâmbătă, 5 septembrie 2020

Aranui 3, cargobotul din Polinezia Franceza construit in...Romania!

de Paul Drosu
      "Mandru ca sunt ROMAN!" Multi romani spun ca se mandresc cu Romania…dar, o intrebare mai dificila este cu ce anume se mandresc. Azi va voi spune unul dintre motivele pentru care eu ma mandresc cu Romania: acest motiv se numeste "ARANUI 3"…si este un vapor, un cargobot de marfa (dar si de pasageri), pe care tahitienii si marchizienii il iubesc enorm, caci pentru multi dintre ei este singura legatura cu lumea... "Aranui 3" ("Lungul Drum 3", in tahitiana) a fost construit in anii 2000 in...ROMANIA, la Drobeta Turnu-Severin si a strabatut jumatate de lume pentru a ajunge sa isi faca datoria cu brio in cele mai izolate ape de pe Terra - in mijlocul Pacificului! Cu Aranui 3 ajungi si in Bora Bora si in Tahiti, dar si in arhipelaguri extrem de izolate, atoli de corali cum nu mai exista pe suprafata Pamantului, rezervatii ale biosferei UNESCO si insule la cea mai mare departare de vreun continent (peste 6.000 de km). :) Ati auzit vreodata in Romania vorbindu-se de asa ceva? Eu m-as bucura sa se fi vorbit si sa nu fi aflat eu! Ati auzit vreodata la macar unul dintre nenumaratele posturi de televiziune pe vreun roman (macar pe unul din cei care lucreaza in domeniul turismului) sa
se declare mandru de acest vapor fabricat in Romania, ESENTIAL pentru viata multor oameni din mijlocul Pacificului? Cat de MANDRU sunt de fiecare data cand ajung in Polinezia Franceza si le povestesc tuturor prietenilor polinezieni ca dragul lor vapor este facut la mine in tara, in Romania MEA...<3 Si cu cata fascinatie ma asculta dragii mei prieteni sau chiar si polinezieni pe care ii intalnesc pentru prima oara, cand ma ambalez (asa cum fac si pe aceasta pagina cand va povestesc d-stra despre ei) si incep sa le turui fara oprire despre Romania…cea aflata exact in partea cealalta a Pamantului! :D Si inca ceva: cu Aranui 3 a plecat din Romania unul dintre cei care l-au construit si care s-a indragostit de Polinezia si de vasul "lui" atat de mult ca nu s-a mai intors in Romania, ci a ramas om de baza al echipajului, aproape 15 ani...Ce poveste de viata…nestiuta in Romania! De anul trecut insa, dupa aproape 15 ani in care a functionat impecabil, batranul Aranui 3 a fost inlocuit de Aranui 5, mai "luxos"....dar parca mai putin "familial"...insa pe acelasi traseu de vis... dar Aranui 5 nu a mai fost fabricat in Romania…tara care si-a falimentat 90% din industrie, ci in China…pacat! :( Nici macar pe Wikipedia nu am vazut sa scrie ceva in romaneste de Aranui 3. BBC-ul, sinonim cu "excelenta", la sectiunea de "travel", recomanda cu caldura croaziera de 2 saptamani cu Aranui 3, dar nu spune, totusi, ca e "made in Romania": "The Aranui 3 is the only ship that transports adventure-bound travellers to the remote South Pacific islands of Marquesa, which few outsiders have ever laid eyes on". Eu sunt unul dintre acei "few outsiders" care au ajuns in Marchize...si acum si d-stra, alaturi de mine. Am mai gasit pe un blog romanesc o precizare despre mica croaziera cu Aranui 3…dar si aici lipsea informatia importanta ca este un vapor romanesc, avand in echipaj si un roman care a contribuit la construirea lui… Iata, acum eu fac cunoscut acest lucru…si poate macar acum, dupa ce acest minunat vas nu mai este in serviciu, mass-media ii va acorda atentia cuvenita si, astfel, poate mult mai multi romani vor avea un motiv in plus sa fie mandri de tara lor, ROMANIA! Cine ar vrea amanunte in plus, ma gaseste in acest grup… :D Iar polinezienii cei atat de mandri de tara lor, de insulele si oceanul lor, au un cantec in care se spune: 
"Oh la la
Que mon pays est beau / Ce tara minunata am
Que ma vie est belle / Ce viata frumoasa am
Oh la la
C'est ma terre ancestrale / Este pamantul meu stramosesc
C'est ma Polynesie / Este Polinezia mea"
Eu as schimba doar "ma Polynesie" cu "ma ROUMANIE" (mai si rimeaza…). In rest, as lasa totul la fel! :) 
Acesta este Aranui 3, "made in ROMANIA", langa insulita Hiva Oa din Marchize, insula unde isi dorm somnul de veci, unul langa altul, pictorul Paul Gauguin si cantaretul belgian Jacques Brel...doi sfinti pentru marchizienii cei mandri, pe care i-au ajutat din toate puterile si posibilitatile lor materiale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu