marți, 20 martie 2018

Opera - o pasiune (si) a italienilor din Bergamo

de Ioan Laslo
    Se stie ca opera si fotbalul sunt cele doua pasiuni ale oricarui italian veritabil. Am avut placerea de a le vizita stadioanele si de a le vedea marile teatre precum Scala din Milano sau Teatro di San Carlo din Napoli. Despre ele insa intr-un material urmator. Acum vreau sa va redau insa emotia prilejuita de... o repetitie. O repetitie pentru spectacolul din aer liber din  Bergamo Citta Alta. Am avut atunci revelatia de a intelege de ce este atat de iubita opera de catre italieni: pur si simplu pentru ca muzica este mereu in mijlocul maselor! Orice italian iti va canta cu placere arii celebre si va rezona la tot ce imbie urechea. Locuitorii din Bergamo, sau turistii care treceau prin zona, au facut acelasi lucru si cu ocazia acestei repetitii putin obisnuite. A fost suficient sa sune ceva care gadila placut urechea si... atentia a devenit marita! Mi-am permis sa iau cateva imagini si vi le prezint mai jos pentru a va dovedi acest lucru (insistand si asupra locatiei care mi s-a parut superba):

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu