marți, 18 iulie 2023

Delft - un centru universitar de prima marime in Olanda

 

de Ioan Laslo

Primul lucru care mi-a venit in minte in momentul in care am ajuns in piata centrala din Delft a fost introducerea fabuloasa pe care H.W.van Loon a facut-o in Istoria Omenirii. El facea o comparatie intre etajele pe care le-a urcat in turnul Catedralei din Delft si experienta umana, dand la final cea mai frumoasa definitie pe care am citit-o vreodata: Istoria este Turnul urias al Experientei, pe care l-a inaltat Timpul in mijlocul Campiei nesfarsite a Trecutului. Obisnuiam sa imi incep prima ora de curs cu o noua generatie exact cu aceasta fraza. Iar acum eram langa acea biserica si aveam ocazia sa urc in acel turn. Sper sa intelegeti insufletirea mea! E drept ca m-am calmat repede, deoarece nu exista posibilitatea sa refac traseul medicului olandez si m-am multumit cu o plimbare in zona centrala. Am si facut o mica filmare pe care o sa o gasiti mai jos. Sper ca din ea reiese atmosfera splendida a acestui oras universitar olandez!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu