vineri, 25 noiembrie 2016

Japonia - fascinatie si mister

de Paul Drosu
JAPONIA…este imposibil sa descrii fascinatia si misterul care se ascund in spatele acestui nume! Am avut fericirea sa cunosc cateva "picaturi" din acest "ocean" de cultura fabuloasa si spectaculoasa si, acum cateva luni, am scris o prima forma a unei povesti despre contrastul dintre Japonia oraselor fara sfarsit, a uriaselor megalopolisuri si Japonia rurala si medievala, a satelor epocii Edo. Din diverse motive, public aceasta poveste adevarata doar acum, dorind ca si dumneavoastra sa impartasiti, odata cu mine, fericirea, entuziasmul si uimirea traite intr-o calatorie plina de contrastele dintre, cum spuneam, Japonia turistica "clasica", cea in care vin cei mai multi turisti occidentali si Japonia drumurilor si locurilor mai putin umblate de catre turistii occidentali (si cu atat mai putin de catre turistii romani). Unele locuri atat de putin umblate, incat, dupa cum am spus si in articol ca un exemplu, un templu in care am dormit nu are pe Trip Advisor decat 4 review-uri – 2 ale unor japonezi, unul al unui spaniol si unul al meu… :) 
"Cateva" mai multe cuvinte despre Japonia…dar nu in stilul impersonal si rece al unei descrieri de genul "unde sa te duci, ce sa faci, ce sa mananci"…ci in stilul meu, mai de "corazón" si de vorba-lunga, cu multe povesti si amanunte, care sper ca vi se vor parea
interesante, daca veti avea rabdarea sa cititi totul pana la capat. Multe dintre povesti vor fi – si aici sunt sigur - inedite, caci eu, cel putin, nu le-am mai citit prin putinele articole despre Japonia, aparute pe blogurile autohtone. Unele amanunte sunt inedite inclusiv despre locurile mai batute si de nu foarte multii turisti romani, cum ar fi Tokyo, Kyoto si Nara.
Un lucru pe care NU L-AS FACE intr-o calatorie in Japonia: nu as merge cu un grup de turisti mai mare de 6-8 persoane. Nu prea intelegi mare lucru din Japonia daca te duci "cu alaiul", ca la nunta… Plus ca impreuna cu un grup numeros nu prea ai cum sa te apropii nici de Japonia traditionala, prin cazarea si masa in ryokane, minshukuri sau temple…pentru ca, pur si simplu, nu au atatea locuri. Iar un lucru pe care L-AS FACE in Japonia: as avea grija sa am cu mine, pe tot parcursul calatoriei, un ghid japonez sau, poate chiar mai bine, ne-japonez, dar care a trait acolo zeci de ani, ca Jacques al nostru…caci in Japonia, poate mai mult decat in oricare alta tara din lume, indiferent cat te-ai pregati si citi inainte, este foarte greu, in 1-4 saptamani, fara un ghid, sa intelegi ceva din cultura, obiceiurile, eticheta si stilul ei de viata (iar eu sunt unul care citeste si se pregateste enorm inainte de a face o calatorie, inclusiv despre amanunte care pentru multi ar parea ciudate, ha, ha – cum ar fi prognoza El Nino/La Nina pentru perioada unei anumite calatorii :D ). Si eu pot spune ca am, totusi, nitica experienta, caci, in afara de calatoriile "normale", am inconjurat Pamantul, "on my own", de doua ori pana acum…"inconjurat" in sensul propriu, ha, ha, :) adica, in aceeasi calatorie, am plecat din Romania intr-o directie si m-am intors din cealalta parte a globului pamantesc. Bineinteles ca ar mai fi si alte lucruri pe care, tinand cont de experienta japoneza, le-as face sau nu le-as face intr-o calatorie in Japonia…mai putem vorbi despre asta. Acum, sper sa va placa povestea japoneza si fotografiile… 
P.S. Am vazut ca in aceasta dimineata in Japonia, in mult incercata zona Fukushima, a fost un nou cutremur de circa 7* pe Richter, urmat de "mici" tsunamiuri de pana la 1,5 metri inaltime… :( Imi pare rau ca articolul meu coincide cu acest cutremur si sper sa fie bine pentru prietenii japonezi! Aceasta este insa realitatea din Japonia si trebuie sa iti asumi si acest risc daca calatoresti acolo… Si noi am prins 2 mici cutremurase, cel mai mare de vreo 5 grade si ceva, pe care nu le-am bagat in seama (ca si japonezii), insa prietenii nostri francezi, mai putin obisnuiti cu aceasta experienta, s-au speriat nitel…
Citeste prima parte a materialului aici !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu