luni, 11 noiembrie 2019

Isola Bella, un paradis terestru

de Alina Trandafir
Începutul anului 2018. Ca în fiecare an, la început, m-am așezat "eu cu mine" să îmi stabilesc obiectivele pentru noul an, inclusiv obiectivele de vacanță. Și ... de data aceasta am știut sigur că îmi este dor de Italia așa că am decis ca în anul 2018 voi vizita din nou această minunată țară. Am ales să vizitez Nordul Italiei. Am fost impresionată să descopăr frumusețea unor locuri de poveste precum Milano, Torino, Parma, Bellagio, Bergamo, Asti, am fost încântată să revăd minunata Veneția, dar și Lago di Garda și Sirmione, locuri absolut magnifice, dar am fost pur și simplu fascinată de Lago di Como și în mod special am fost fascinată de Lago Maggiore. Când am ajuns în orașul Stresa și am văzut Lago Maggiore am avut senzația că visez. Frumusețea lacului dar și cele 3 insule care se vedeau în zare pur și simplu "m-au lăsat fără aer" la propriu. Și nici măcar nu realizam că încă nu văzusem nimic din tot ce urma. 
Ne-am îmbarcat pe vapor cu emoție și nerăbdători să ajungem pe cele 3 insule ce "răsar" în mijlocul lacului: Isola Madre (Insula Mamă), Isola Bella (Insula Frumoasă) și Isola dei Pescatori (Insula Pescarilor). Sunt 3 insule superbe, adevărate bijuterii arhitectonice. Peisajul este mirific și ai permanent senzația că ești într-o lume de poveste și parcă nu ți-ai mai dori să te întorci în lumea reală. 
Dintre cele 3 insule micuțe, frumoase și cochete, Isola Bella pare
desprinsă dintr-o poveste, pare a fi un loc ireal. 
Palatul Borromeo, situat pe această insulă, este o bijuterie arhitectonică și istorică, fiecare sală a lui fiind unică și de o frumusețe ieșită din comun. Sunt impresionante: Sala Armelor, Sala Muzicii, Salonul cu Galerii de Artă, Sala Tapiseriilor, dar și Peștera Subterană. 
Palatul are ferestre imense de la care privești ca într-o poveste lacul și peisajul de basm.
Grădina palatului este absolut superbă: flori multicolore de o frumusețe izbitoare pe care le găsești în toate colțurile insulei, păunii care umblă liberi pe aleile grădinii și care sunt foarte prietenoși.
Frumusețea palatului și a grădinii și  lacul care înconjoară insula, precum și liniștea și energia frumoasă a locului creează o imagine de basm. 
În ziua aceea am trăit senzația că nu există un loc mai frumos pe lume decât Lago Maggiore și cele 3 insule ale sale și am părăsit locul cu gândul că, dacă aș dori să trăiesc într-un nou loc pe pământ, Isola Bella ar fi singurul loc din lume unde mi-aș dori să-mi petrec restul vieții mele. 
O zonă absolut fascinantă, o zonă care "îți taie respirația" de atât frumos și liniște, o zonă pe care vă invit cu tot sufletul să o notați pe lista de vacanțe și să o vizitați cât de curând. 
Cu siguranță, merită să trăiți experiența frumoasă pe care am trăit-o și eu in vara anului 2018. 


Un comentariu:

  1. Prin tine si prin exprimarea trairilor tale,in gand, simt ca am fost acolo. Ai o modalitate eleganta si implicata in relevarea simtamintelor, prezentarea locurilor si capacitarea dorintelor. Pe mine ma-i convins sa merg si in realitate pe acele meleaguri mirifice.

    RăspundețiȘtergere