marți, 19 mai 2020

O zi in Lettere(Napoli) - bijuteria ascunsa intre munti

de Madalina Dumitrache

Ce poti sa ti doresti mai mult decat sa privesti Vezuviu cat e ziua de lunga? Sa stai sa - l contempli, scaldat in diverse lumini, in functie de momentul zilei, rasfatat de soare, ori umbrit de nori, “cu capul in nori”, vesnic indragostit, cum imi suna si acum, vorbele pline de har ale ghidului care ne -a calauzit pasii spre poalele acestui vulcan milenar vestit.
Am avut bucuria sa - l regasesc, dupa douazeci de ani, in acelasi loc, ma astepta! Prima oara in 1997 am vizitat Pompeii. Anul trecut, in luna mai, l-am redescoperit dintr-un alt unghi. Cam asta am facut o zi intreaga, dedicata provinciei Lettere, unde am fost cazata o saptamana, pentru a vizita comorile Italiei - Insula Capri, Sorrento, Positano, Amalfi, Napoli….si cred ca am spus suficient pentru a motiva ochii insetati de frumos, de relief binecuvantat, de ape limpezi, azurii, de apusuri sublime sau tinuturi presarate la tot pasul de maci, trandafiri si lamai.
Revenind in Lettere, o zi petrecuta aici, printre localnici, m-a fascinat, urmarindu -i, dis de dimineata cum
intrau in biserica - Sanctuarul Sfintei Ana, ocrotitoarea orasului sau facandu-si aparitia, pe rand, in localurile simple, de provincie, sa-si bea cafeaua, sa citeasca ziarul, sa socializeze la un pahar de coniac, sau sa observe figuri noi de turisti curiosi sa le descopere oraselul natal, din care, probabil ca, unii nici nu au iesit vreodata…”batranii satului” .
Dupa o noapte linistita, orasul revine la viata incet si poti avea norocul meu, sa ai terasa la camera hotelului - unul din cele doua, imense, impunatoare, la care te poti caza -La Canonica si Meridiana, de care m am indragostit.Nu as putea alege intre ele. Eu am stat la primul si visez un al doilea sejur la Meridiana, cat de curand.
Privelistea e unica.De aici poti admira Vezuviu, Castellamare di Stabia si intreg tinutul, cat cuprinzi cu privirea, pana cand aceasta intalneste linia orizontului. Toate acestea culmineaza cu trandafirii multicolori, care se catara pe toata terasa camerei si a hotelului. Ambele hoteluri reprezinta un loc ideal pentru a-ti organiza o nunta ca in basme. Panorama splendida cu vulcanul vedeta, natura in cea mai pura forma cu spectacolul ei de valoare, iti ofera toata recreerea de care ai nevoie dupa un an de munca si te rasplateste din plin pentru efortul de a ajunge aici. Strazile sunt apoape pustii, un localnic, poate doi, masini, cand si cand, sau poti spune, aceeasi masina care se repeta la infinit, pentru ca sunt identice - Fiat Doblo majoritatea…E liniste, e feerie e evadare din agitatia metropolei, cu punctele ei de atractie, pe care tocmai ai vizitat -o, dar dupa o astfel de zi istovitoare chiar simti ca te intorci acasa, pe pante abrupte, printre maci - maci rosii dar si maci galbeni. Totul e despre maci in Lettere.E cocheta -flori pe care le am vazut doar aici. In centru, din balcoanele blocurilor de 4 etaje, atarna cu generozitate, plante exotice, tipice climei mediteraneene.E placut.E altceva. E un refugiu. E popasul de la umbra, dupa ce ai obosit de atata vizitat, o zi intreaga prin soare.E linistea pe care cu totii o cautam la sfarsitul oricarei saptamani, iar aici, garantat o gasim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu