luni, 21 noiembrie 2022

Casa Natala a lui Mozart


de Mircea Poeana

Am fost de cateva ori in casa unde s-a nascut Mozart. Pe strada principala a Salzburg-ului vechi, nu departe de cimitirul devenit faimos dupa filmarile pentru Sunetul Muzicii, un succes fantastic in America, o pelicula aproape anonima in Austria. Daca nu ai vedea un imens steag alb-rosu, casa unde s-a nascut Amadeus, "cel iubit de Dumnezeu", ar trece aproape neobservata, asa "prinsa" intr-un compozit de alte cladiri cu destinatie eminamente turistica.

Recunosc, prima oara cand m-am aflat in orasul unde Karajan a eternizat ceea ce ne e nemuritor sufletului, am ratat intalnirea cu pruncia lui Wolfgang. Am ajuns, in cele din urma, dupa un an sau doi, in fata patutului unde atat de timpuriu pieritul geniu se nastea la 27 ianuarie 1756. Sincer, ma asteptam sa vad un patut de lemn in care nu se afla nimic.
Dar…
Erau acolo o paturica, o perna posaca si... o papusa cu capul de portelan, cu privirea sticloasa atintita in tavan. Am ramas locului! Ce cauta Chucky in asternuturile lui Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart? Cred ca nu voi afla niciodata raspunsul. Dar cateodata, cand ascult muzica aceea divina, ma simt fixat de cei doi ochi. Sa fie Diavolul care insoteste mereu si ispiteste Harul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu