sâmbătă, 23 ianuarie 2021

De la tramvaiul 41 la cel luxemburghez...

de Cezara Iorga

Anul 2019 a fost un an plin de schimbari - de locatie. Plecasem din orasul meu natal Targu-Mures, catre Bucuresti, catre deschidere de noi orizonturi. Bucurestiul m-a fascinat mereu, dincolo de lucrurile mai putin placute precum renumitul tramvai - linia 41 - o fosila de tramvai care se chinuie din rasputeri (pana si sunetul sinelor ne spune ca nu mai poate deja...) sa mai duca o tura de oameni catre destinatie. De fiecare data cand luam tramvaiul ma asteptam sa cedeze in mijlocul calatoriei, dar el, saracutul, inca mai duce putin, de altfel, ca multi seniori de acasa, care se mai agata de un job la 60+ pentru a-si ocupa timpul intr-un mod folositor. Noi, acasa, nu stim sa ne bucuram de timpul liber. Daca avem mai mult timp liber decat de obicei, deja ne panicam, cautam ceva munca in plus, nu cumva sa ne relaxam, sa respiram, sa ne bucuram de cate un lucru marunt. 

Eh, in 2019 spre final, din motive personale, am luat decizia de a parasi tara, pentru a ma reloca in Luxemburg. Da, eu, cea care mereu am zis: eu de acasa nu plec!!! tara asta, asa cum e ea, e tara mea. 
Cumva, cu o strangere de inima si o greutate mare pe piept, am plecat. Am plecat insa cu privirea "inainte" catre noi orizonturi, catre oportunitati profesionale si sociale. 

Si deci, Luxemburg - scopul acestui articol. Am ajuns aici la mijlocul lunii octombrie.... o vreme - superba. Un soare stralucitor. Incepeam lucrul in Noiembrie, deci am avut la dispozitie doua saptamani pentru a descoperi strazi, cladiri, oameni, siiiiii bineinteles, tramvaiul luxemburghez - colorat si parca....zambaret! Nimic comparabil cu linia 41 a Bucurestiului. Un tramvai voios, in niciun caz posomorat. Eu prinsesem inca transportul in comun cu plata, insa incepand cu luna martie 2020, transportul in comun este gratuit, fara restrictii, fara conditii, pe raza Luxemburgului. Mi se pare extraordinar pentru locuitori si pentru turisti. Pare un lucru nesemnificativ, dar te simti respectat ca rezident al Luxemburgului. 
Desi ploua destul de mult si vremea este mereu schimbatoare, acest loc este minunat pentru un city break relaxant si revigorant. Aerul curat datorita vegetatiei si a padurilor in numar mare si cu intinderi relativ mari, te lasa cu impresia unei plimbari la munte, desi zona pietonala este in centrul orasului. inclusiv centrul este inconjurat de parcuri imense, multa zona verde frumos intretinuta atat de catre centrele comunale cat si de catre locuitori. Respectul reciproc, aici, este la ordinea zilei. 
Luxemburg, un centru financiar datorita prezentei celor patru companii din domeniul financiar, este mereu plin de tineri care sunt la inceputul carierei, energici si intelectuali. Restaurantele, sunt in trend cu toate nationalitatile prezente in acest oras - poti cu usurinta sa gasesti meniuri italienesti, spaniole, frantuzesti, portugheze, chinezesti si multe altele. 

Momentan, atat va pot impartasi pentru ca sunt pe picior de plecare pentru o vizita la muzeu - "Povestea Luxemburgului" pe care o astept cu mare nerabdare si promit sa o impartasesc cu voi, intr-un material documentat cu poze si impresii. 
n.red. un click pe link pentru a ajunge acolo!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu