miercuri, 12 ianuarie 2022

Izvoru Muresului, un loc in care natura este nealterata

de Ioan Laslo

    Am vrut sa iesim la aer curat intr-un week-end si am ales o pensiune de la Izvoru Muresului. 
  Aveam in minte Statiunea Tineretului din vremea anilor de liceu, cu experienta traita la discoteca de atunci. Impreuna cu niste colegi, plini de cosuri si dorinte, pusesem ochii pe un grup de fete superbe. Aveam doar 17 ani, varsta la care totul este posibil. Ne-am luat inima in dinti si am inaintat sa le invitam la dans, insa, in momentul in  care eram pe punctul de a o face, una ii spune alteia si ce vrei tu? sa ne imburducam si sa ne rupem grumajii? Am ras cu pofta atunci de dulcele grai moldovenesc intalnit in zona secuiasca. Tineri din toata tara se adunau atunci la Serbarile Zapezii.

    Azi, Izvoru Muresului nici nu poate fi numita o statiune. Totul a ramas parca impietrit in vremuri. Case putine, asezate de-a lungul DN12. Fumul iese pe cosuri si te simti intr-o poveste. Vechiul Complex National Sportiv este inchis. Dar zona este superba! Parca natura a castigat aici. Nu gasesti chicioasele tarabe care parca murdaresc totul prin alte parti. E simplu, frumos, firesc. Iar locatia este numai buna sa te arunci pana la Balan, pentru o ascensiune spre Piatra Singuratica!

    Numele localitatii este desigur dat de izvorul raului Mures, care se afla pe Muntele Negru (la aprox. 1350 m altitudine, aproape de Varful Fagului), la doua ore de traseu pe poteca. In localitate, localnicii au botezat izvorul Maria ca fiind Izvorul Turistic al Muresului. Este extrem de usor accesibil, la poalele Muntelui Gretes, in apropiere de baza partiei de schii, adevarata tentatie iarna. Am trecut si noi mica punte care duce acolo si ne-am ospatat cu apa bun a de izvor. Troita ridicata aici este dedicata unui calugar lazarit, Ebner Jeno, care a ajutat mult comunitatea din aceasta localitate.








 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu