joi, 17 decembrie 2020

Parisul , in vreme de pandemie...


 de Ioan Laslo

Am ajuns de multe ori in capitala Frantei si nici nu este de mirare, deoarece Parisul este, de departe, cel mai vizitat oras din Europa. L-am gasit uneori exagerat de aglomerat, plin de schele(parca era mereu ceva de renovat, dar cunoscatorii spun ca acest lucru este de bun augur, aratand preocupare si existenta fondurilor), alteori in pline demonstratii de strada(un localnic imi spunea ca un parizian veritabil, cand se trezeste dimineata, trebuie sa se gandeasca daca mai bine merge la munca sau mai bine gaseste un protest la care sa se alature), dar asa cum l-am gasit in  aceasta toamna nu l-am mai prins vreodata. Aproape pustiu, lipsit de vesnicii turisti asiatici, cu strazi curate, dar parca triste. Marile obiective turistice precum Muzeul Louvre sau Versailles-ul erau lipsite de vizitatori. Sau daca aveau, erau programati atat de clar pe internet(pentru unele obiective era singura cale sa iti procuri bilet), incat deja traditionalele cozi de la intrare erau inexistente. 


Putine agentii de turism au facut circuite culturale anul acesta pe motiv de pandemie. Eu am avut sansa sa lucrez pentru Christian Tour si sa insotesc doua grupuri in orasul iubirii. A fost asa de multa relaxare, atat de mult timp care ne-a permis sa exploram orasul, o stare de fericire a celor care eram obisnuiti sa calatorim si abia acum am realizat ce important era acest lucru pentru noi.  Novotel La Defence, locul nostru de cazare ne-a primit aproape gol. Unii am avut chiar sansa de a avea la fereastra o panorama superba a orasului, cu Arcul de Triumf, Turnul Eiffel luminat superb noaptea aproape de orele fixe, iar, in departare, cu Sacre Coeur... Nu ma pot abtine sa nu postez chiar o poza facuta de la fereastra camerei de
hotel...


De altfel, instantaneele surprinse in La Defence apar aici , superba plimbare pe Sena (cum imi place mie, pe inserat) cu bateaux parisienes aici . Am vizitat Opera Garnier (imagini filmate si descriere excelent realizata aici ), superba Sainte Chapelle (ilustrata excelent aici ), Panteonul (amanunte aici), am privit indurerati ce a mai ramas din Catedrala Notre Damme(dar si cu speranta ca, in scurt timp enormele fonduri alocate reconstructiei o vor readuce la splendoarea ei de altadata, ne-am plimbat pe Montmartre, acum destul de pustiu, dar la fel de spectaculos mai ales prin povestile sale, am aflat ca, dupa un proces de renovare, la Moulin Rouge vor reincepe spectacolele, am poposit in Jardin de Tuileries,... Dar cate nu am facut la Paris? Ne-am aruncat putin si in afara lui, plimbandu-ne prin Versailles, sau prin castelele de pe Valea Loirei... Si pentru ca viata merge inainte si in pandemie, va arat si un clip filmat in zona celebrelor scoli de dans de pe Sena. Sper sa va faca placere sa gustati atmosfera, chiar daca, la un momnet dat, pe fundal, se aude si sirena unei salvari, care parca vrea sa ne reaminteasca vremurile pe care le traim. Totul reintra insa rapid in normal : 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu